13 Ekim 2010 Çarşamba

Yere bakan yürek yakan Zeynep

  Yaşlı dediler, yapamaz dediler, yumurtlamaz artık bu tavuk dediler. Bense Zeynebimden ümidimi kesmedim. Hatta fotografını çekip deneyimli tavuk yetiştiricilerine yolladım, onlar da uzun süre verimli yumurtlayabilecek kadar genç dediler. Zeynebim (kendisi bir hint kırmasıdır) dün ve bugün birer adet olmak üzere, üst üste iki gün yumurta verdi. Bundan sonra belki  böyle üst üste yumurta vermez ama Zeynep'in çok da yaşlı olmadığını yumurta veriminden anlamış bulunmaktayım.
  Zeyneple dostluğumuz acı ve fakat o kadar da tatlı bir hikayeye dayanır. Kumaş satan Hatice abla kesmek için almıştı Zeynep'i bir tavuk yetiştiricisinden. Fakat sonra kıyamamıştı kesmeye, çünkü satıcı ona tavuğun hala yumurtladığını söylemişti. O da beni çağırmıştı kanatlı merakımı duyduğu için. O gün Zeynebin renklerine hayran kalmıştım. Nedense bende kırmızı tavukların verimli olduklarına dair bir yargı var, kırmızı olması da etkili oldu onu sahiplenmemde. Zeynep oldukça iştahlı ve mutlu bir tavuk. Bana alışması diğer tavukların aksine sadece 2 gün sürdü, diğer tavuklara karşı baskın fakat hiçbir zaman şiddete varmayan bir tavrı var. Nice verimli ve güzel günlere Zeynebim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder