7 Ekim 2010 Perşembe

Küçücük minicik çiftlikçik, içi dolu tavukçuk.

  Geçen hafta çok güzel bir rüya gördüm, güneşli bir bahçem vardı ve içinde 5 tavuk. Rüyamdan 4 gün sonra anneme tavuk yetiştirmek istediğimi söylediğimde,  'Tavuk yetiştirmek çok temizlik yapmayı gerektirir, ben uğraşamam bu işle' dedi, tavukların herşeyiyle ilgileneceğimi söylesem de  kolay olmadı ikna etmem tabii ki, bakmak zormuş, çok emek istermiş, kümes sık temizlenmeliymiş, falan filan. Babama 'Baba hadi kalk civciv almaya gidiyoruz.' dedim, o ise annemden çok farklı bir tepki verdi, 'Tamam nerden alacağız?' dedi.
  Büyük bir hevesle pazara koştuk, umduğumuz gibi civciv değil 2 aylık tavuk yavruları bulduk, bu beni daha çok sevindirdi, çünkü bu ,yumurtlama dönemi için daha az beklemem anlamına geliyordu. İnanılması güç ama koskoca tavuk pazarında sadece 5 tane tavuk kalmıştı, tıpkı rüyamdaki gibi, bir de horoz istedim satıcıdan, köşeye sinmiş küçük bir horoz yavrusu verdi bana, hasta gibiydi, itiraz etmedim, hepsini bir kutuya koyup heyecanla evin yolunu tuttuk. 3 gündür bahçeyi metal tellerle kuşatmakla ve kümes inşaa etmekle meşgulüz. Çok yorucu ama keyifli bir uğraş tavuk yetiştiriciliği. Küçük çiftliğim de oldukça özenli ve şirin.
  Tavukların sabah 5'te uyandıklarını bilmemden olsa gerek sabah 5'te gözlerim fal taşı gibi açık uyanıyorum, tavuklarım uyanmışsa kümeste sıkılmasınlar diye gidip kümesten salıveriyorum onları:) Sonra uyuyamıyorum da, habire çiftliği temizleyip düzene sokuyorum, akşama kadar sürüyor bu. Tavuklarım birkaç günde bana alışmış görünüyorlar, bahçeye girdiğimde yavaş yavaş yanıma yaklaşıp beni izlediklerini görüyorum. Hasta horoz iyileşti ve şu an aralarında en hareketlisi o gibi görünüyor.
  Küçük küçücük çiftliğimin her detayı tamamlandıktan sonra fotolarını paylaşacağım.
Sevgiyle.
 
 

4 yorum:

  1. Haha, tavuklarin yuruyusune bayiliyorum, komik ve sevimli hayvanlar :)

    YanıtlaSil
  2. çok sevimliler, bakımı kolay değil ama ben razıyım:)

    YanıtlaSil
  3. Gerçekten çok sevimli tavukların. :)

    YanıtlaSil
  4. valla neydi o söz, kargaya yavrusu kuzgun görünürmüş ya, benim ufaklıklara da o derece bağlandım. yağmur yağdığı için bugün çok endişelendim, kümeslerini ilaçladım, sularına elma sirkesi kattım, işallah üşütmezler:)))

    YanıtlaSil