12 Ekim 2010 Salı

Tavuk notları 1

Bugün tavuklar hakkında öğrendiklerimi buraya not düşme gereği duydum. Bir deftere yazarsam kaybedebilirim, ama burda kaybolmaz:)
En iyi kuluçkaya yatan tavuk cinsleri hangileridir?
Hint,
Brahma
Chochin
İspenç
Habeş

En iyi yumurta veren tavuk cinsleri nelerdir?
Plymouth
Legorin
Brahma
Denizli

Yumurtanın rengini belirleyen nedir?
Tavukların ırkı yumurtalarının rengini belirliyor. Örneğin Legorinlerin yumurta kabukları beyaz olur.

Tavuğun kuluçkaya yatması nasıl hızlandırılabilir?
Yemine acı biber katarak, çiğ ekmek hamuru vererek veya yemlerini bira mayası katılmış su ile bekletip vererek.

Kümese yeni konulması planlanan tavuğun diğer tavuklara uyumu nasıl sağlanabilir?
Yeni gelen tavuk kümese hiç sokulmadan akşama kadar bekletilmeli, akşam uyuma vaktinde aralarına katılırsa, beraber uyudukları için sabah uyum sorunu ortadan kalkmış olacaktır.

NOTLAR:
*Yeşil yumurtlayan türe Araucanas deniyor. Yumurta sayıları yılda 170. Güney amerika ırkı.
*Yumurtaları dolapta bekletmeden önce yıkamamak gerekir. Kirliyse, kullanmadan hemen önce yıkanmalı çünkü yıkanan yumurta daha çabuk bayatlar.


2 yorum:

  1. Ne kadar güzel billgiler
    Paylaşımınız İçin Teşekkürler.
    http://thares.blogcu.com

    YanıtlaSil
  2. Thares merhabalar, blogunu izlemeye aldım, fakat hata verdi yorum bırakmada. Tavukların ne kadar sağlıklı bakılmış, tebrik ediyorum, kümesi de çok beğendim, emeğine sağlık, tavuklar hakkında böyle bir blog keşfetmek beni çok mutlu etti:)

    YanıtlaSil