8 Ekim 2010 Cuma

Bugün tavukların için ne yaptın?

  Bugün, 3 gün önce tavuk sahibi olmuş bir tavuk görgüsüzü ne yaparsa onları yaptım. Geceden yağmur başlayınca tavucuklarım için endişelendim, üşüyüp hastalanmalarından korktum.
  Sabah erken saatlerde uyandığımda bir de göreyim, tavuklar yağmurun altında geziniyorlar. Normalde tavukların yağmur başladığında kümese sığındıklarını duymuştum. Fakat benimkiler yağmur altında romantik yürüyüşler yapmayı tercih etmişlerdi. Tavukları kümese doğru kovaladım fakat nafile, başka yönlere kaçıştılar, olan bana oldu tabi her yanım sırılsıklam oldu. Akşama kadar yağmur altında kaldılar.
  Bu sabah ilk defa kümesi dezenfekte ettim. Kümesi baştan aşağı süpürüp , sönmemiş kireç denilen dezenfektan maddeyi serptim. Sularına da  bir tatlı kaşığı elma sirkesi kattım. Elma sirkesi tavukların hastalanmasını önlüyormuş.
  Yavrucuklarım biraz önce yağmurlu ve yorucu bir günün ardından kümeslerine çekildiler. Birbirlerini ite ite bir yumak gibi birbirlerine sarılarak uyumaya koyuldular.
*Not:Bugün, geç de olsa tavukların kanatlarının su geçirmediğini öğrendim:))

2 yorum: